Vardagsrutiner

Slutet på oktober, hösten har invaderat för fullt och vardagen går sin gilla gång.
Jag är lite kluven till vardagskonceptet. Det är skönt när det rullar på lite avslappnat, när jag hinner allt jag vill utan att stressa ihjäl mig. Samtidigt blir det lite tristess. Lite en känsla av att jag borde kunna utnyttja tiden lite, lite bättre.

Rutinerna börjar i alla fall sitta. Slappmåndag med promenad, löptur eller social samvaro. Tisdagsdressyr. Onsdagsintervaller. Bodypump på torsdagsmorgonen. Hoppning på torsdag kvällen. Sociala helger utan tävlingsdagar. Ja, varje vecka ser ju inte likadan ut, men det är inte sådär långt ifrån som under vissa andra delar av året.

Just nu tycker jag dock det är rätt skönt. I helgen är det 3 v till Stockholm Tunnelrun vilket borde innebära att jag snart börjar känna mig sjuk. Antagligen mest hypokondri. De senaste veckorna har jag tränat på rätt ordentligt och tänkte så göra nån vecka till innan det blir lite lugnare inför loppet. Jag är redo, jag tror jag är förberedd för att klara mitt mål och det ska bli väldigt roligt.

Lämna en kommentar